A A A Mini-motocykle zakończyły cykl terenowych zmagań

IV runda Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup zakończyła sezon ścigania pit bike w wersji off-road. Na podtoruńskim torze Głażewo, zawodnicy zmagali się w sześciu klasach.
 
Łącznie na przestrzeni sezonu 2018 w maszynie startowej stanęło ponad stu zawodników. Najpopularniejszą wśród fanów pit bike okazała się klasa Stock 150 PRO, w której wystartowała trzydziestka zawodników. Warto wspomnieć również o klasie Pit Ladies, w której zaprezentowało się łącznie sześć pań, czy o najmłodszej Stock 90. W gronie dzieci od ósmego roku roku życia, łącznie rywalizowało aż trzynastu śmiałków, w tym jedna dziewczynka. Podczas finałowej rundy, która odbyła się 28 października 2018, pojawiła się także nowa klasa, Amator. To alternatywa dla mniej doświadczonych osób, czy takich którzy nie mają czasu na regularne treningi. Pomysł okazał się trafiony, ponieważ debiutująca stawka liczyła aż dwunastu startujących.

Pit Bike dla każdego
-Wprowadzenie nowej klasy to odpowiedź na zapotrzebowanie osób startujących w zawodach- mówi Łukasz Pawlikowski, MX Otopit Toruń. - To już drugi sezon w którym bardzo mocno postawiliśmy na profesjonalne szkolenia dzieci i młodzieży. Efekty mają bardzo duże przełożenie na wyniki i uzyskiwane czasy na torze. By zapewnić komfortowy start mniej doświadczonym zawodnikom, została utworzona nowa klasa.
 
Organizatorzy liczą na to, że osoby z klasy Amator pojawią się już jako pełnoprawni zawodnicy w wyższych klasach w sezonie 2019. Podobne nadzieje wiązane są z najmłodszymi uczestnikami zawodów. Przez cały sezon w przerwach między wyścigami odbywały się bowiem jazdy pokazowe. To wariant dla dzieci, które nie spełniają jeszcze kryterium wiekowego uzyskania licencji. Kilkudziesięciu młodych adeptów pit bike zaprezentowało się w przejazdach pokazowych bez liczenia czasu i rywalizacji.

Ostra walka do końca
Tradycyjnie podczas finału Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup pojawili się także zawodnicy z innych dyscyplin, tym razem głównie z motocrossu. Ale w zawodach wystartował również trener dzieci i młodzieży, Marcin Wójcik. - Starty na pit bike traktuje zupełnie rekreacyjnie, chodź nie będą ukrywał, że dają mi w kość. Jeżeli chodzi o kondycje ciężko dorównać młodym, nie mam też zupełnie czasu trenować: powód jest prosty, trenuje innych! Mimo wszystko uwielbiam moje wizyty na torze w Głażewie i na pewno w przyszłym sezonie też będę tu startował- zapewnia trener. Marcin Wójcik był bezkonkurencyjny w klasie Super Pit.
 
Swoją dominację na głażewskim torze utwierdził najlepszy zawodnik zeszłego sezonu. W tym roku to również Kacper Rabikowski stanął na szczycie tabeli w klasie Stock 150 PRO.
- Początek sezonu nie był dla mnie satysfakcjonujący, ale udało się odrobić punkty. Trzecia i czwarta runda należała już do mnie. Muszę powiedzieć, że poziom wśród zawodników bardzo mocno poszedł w górę i to chyba cieszy bardziej niż same wygrane. Możemy rywalizować na podobny, naprawdę wysokim poziomie, możemy się rozwijać i świetnie bawić. Bardzo cieszę się, że nasza dyscyplina tak się rozwija- podsumował Kacper. 
 
Uroczyste podsumowanie sezonu pit bike odbędzie się tradycyjnie w Toruniu, a gospodarzem wydarzenia będzie MX Otopit Toruń. Wielki dzień dla zawodników małych motocykli zaplanowano 7 grudnia. Będzie to uroczystość wieńcząca zarówno sezon Bud-Rem Stal Pit Bike Cup, jak i Pucharu Polski Pit Bike SM.

Zwycięzcy IV rundy
Bud-Rem-Stal Pit Bike Cup

Stock 90

1. Michał Valyavsky
2. Maksymilian Pawełczak
3. Oskar Rumiński

Stock 125
1.Piotr Kajrys
2. Mateusz Affelt
3. Oliwier Kaźmierski

Stock 150 MX

1.Cyprian Bieliński
2. Kacper Błaszak
3. Kamil Zima
 
Stock 150 PRO
1.Kacper Rabikowski
2.Paweł Szufrajda
3.Adam Rembeza
Pit Ladies
1. Daria Leba
2. Anna Oleśniewicz
3. Aleksandra Turno

Super Pit
1. Marcin Wójcik

2. Łukasz Majkowski
3. Mateusz Kamiński
 
Amator
1. Igor Popławski
2. Marcin Klonowski
3. Piotr Urban