A A A Językiem angielskim KRASNOLUDKI bawią się na całego

W TYM ROKU SZKOLNYM REALIZOWANA JEST W PRZEDSZKOLU INNOWACJA PEDAGOGICZNA ,, ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM''. ZOSTAŁA UTWORZONA GRUPA DWUJĘZYCZNA, DO KTÓREJ UCZĘSZCZAJĄ DZIECI 3- LETNIE. ZAJĘCIA W TEJ GRUPIE SĄ PROWADZONE W DWÓCH JĘZYKACH - POLSKIM I ANGIELSKIM.

     Innowacja pedagogiczna „Zabawa z językiem angielskim ” przygotowana jest dla dzieci 3 – letnich jako odpowiedź na rosnące zainteresowania językiem angielskim u coraz to młodszych dzieci.Uwzględniając fakt, że dzieci w wieku przedszkolnym najchętniej uczą się o nich samych i o świecie wokół nich, tematy zajęć językowych będą dostosowane są do zainteresowań zgodnych z ich wiekiem.
      Pamiętając również o tym, że przyswajanie wiedzy w okresie przedszkolnym to przede wszystkim nauka poprzez zabawę, na zajęciach stosowane będą różnorodne formy aktywności, w trakcie których dziecko może zobaczyć, dotknąć, narysować, czy też użyć w zabawie przedmiotu, którego nazwę poznał.
      Poza tym, uwzględniając fakt, że dzieci chętnie prezentują swoje umiejętności i traktują wszelkiego rodzaju wystąpienia na forum jako wyróżnienie na zajęciach dominują takie formy, które pozwalają dzieciom na swobodną prezentację swoich dokonań i umiejętności: recytacja wierszyków, kolorowanki, gry planszowe, śpiewanie piosenek.
      Dzięki takiemu podejściu, w dużym stopniu również uwrażliwi się dzieci na język angielski spotykany w życiu codziennym, gdyż one same spodziewając się pochwały chętnie zapamiętują angielskie wyrazy zasłyszane w swoim otoczeniu i dzielą się nimi
z kolegami i nauczycielem w czasie zajęć.
      Dzieci w wieku przedszkolnym z oczywistych względów mogą kształtować jedynie dwie sprawności językowe tj. mówienie i rozumienie ze słuchu. Pierwszą z nich rozwijamy stopniowo w zależności od wieku dzieci począwszy od pojedynczych prostych wyrazów, poleceń aż do formułowania pełnych prostych zdań u 5-latków.
W rozumieniu ze słuchu wykorzystuje się wszelkie możliwe techniki: uczy się dzieci piosenek, wierszyków, rymowanek pamiętając o tym, że rym i rytm doskonale stymulują proces zapamiętywania, pozostając przy tym atrakcyjną, znaną dzieciom formą nauki przez zabawę.